Languages......

Blog

Jak radzić sobie z romansami w biurze

2022-05-10

Jak radzić sobie z romansami w biurze

Wielu osobom biuro kojarzy się z niekończącymi się godzinami nudy i monotonii. Jednak dla niektórych biuro może być również miejscem ekscytacji i możliwości. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku osób, które mają szczęście znaleźć się w romansie w miejscu pracy. Choć z pewnością istnieją plusy i minusy związku z kimś, z kim pracujesz, istnieją sposoby na to, by wszystko się udało, jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji.

Zmieniający się krajobraz romansów biurowych

We współczesnym świecie romanse biurowe stają się coraz bardziej powszechne. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że obecnie spędzamy w miejscu pracy więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Skoro spędzamy razem tak wiele czasu, nic dziwnego, że ludzie zaczynają znajdować miłość w biurze. I nie ma w tym nic dziwnego: spędzamy ze współpracownikami więcej czasu niż z rodziną czy przyjaciółmi, więc to naturalne, że możemy żywić do nich uczucia.

Plusy i minusy romansów w miejscu pracy

Mimo oczywistych zalet, romanse w miejscu pracy mają też kilka potencjalnych wad.

Plusy:

1. Macie już wiele wspólnego.

Kiedy z kimś pracujesz, macie już wiele wspólnego. Dzielicie to samo miejsce pracy, co oznacza, że prawdopodobnie macie podobne cele i wartości. To może ułatwić nawiązanie z kimś głębszej więzi.

2. Poznajemy się stopniowo.

W miejscu pracy masz okazję poznawać kogoś powoli i stopniowo. To może być korzystne, ponieważ daje Ci czas na upewnienie się, że naprawdę lubisz i ufasz danej osobie, zanim się zbytnio zaangażujesz.

3. Masz wbudowane wieczory randkowe.

Jeśli jesteś w związku z kimś, z kim pracujesz, masz już wbudowane wieczory randkowe. Może to być świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, ponieważ nie musisz się martwić o znalezienie opiekunki do dziecka lub zwierząt.

4. Rozumiecie nawzajem swoje czynniki stresogenne.

Kiedy jesteś w związku z kimś, z kim pracujesz, rozumiecie nawzajem swoje stresy. To świetny sposób na wzajemną empatię i pomaganie sobie w trudnych chwilach.

Wady: 

1. Możecie mieć różne cele.

Nawet jeśli pracujesz w tym samym miejscu, możesz mieć różne cele. Może to utrudnić znalezienie wspólnej płaszczyzny porozumienia i w końcu doprowadzić do konfliktu.

2. Możecie nie mieć wystarczająco dużo czasu dla siebie.

Jeśli oboje jesteście zajęci pracą, możecie nie mieć wystarczająco dużo czasu na pielęgnowanie waszego związku. Może to stanowić problem, jeśli szukasz długotrwałego związku.

3. Być może będziecie musieli utrzymywać swój związek w tajemnicy.

W zależności od zasad obowiązujących w Twoim miejscu pracy, może się zdarzyć, że będziesz musiał utrzymywać swój związek w tajemnicy. Może to być trudne, ponieważ może to nadwyrężyć wasz związek.

4. Możesz spotkać się z dyskryminacją.

Jeśli jesteś w związku z osobą tej samej płci, możesz spotkać się z dyskryminacją ze strony współpracowników. Może to być trudna sytuacja, z którą trudno sobie poradzić i może w końcu doprowadzić do porzucenia pracy.

Jak sprawić, by romans w miejscu pracy się udał

Jeśli znajdziesz się w sytuacji romansu w miejscu pracy, możesz zrobić kilka rzeczy, aby to się udało.

1. Wyznacz granice.

Ważne jest, aby ustalić granice ze współpracownikiem, zwłaszcza jeśli zajmujesz stanowisko kierownicze. Nie chcesz traktować go w sposób uprzywilejowany i nie chcesz, aby Twoje życie osobiste kolidowało z pracą.

2. Zachowaj profesjonalizm.

Nawet jeśli jesteście w związku, nadal musicie zachowywać się profesjonalnie. Oznacza to unikanie publicznego okazywania uczuć i powstrzymywanie się od omawiania życia osobistego w pracy.

3. Szanuj przestrzeń drugiej osoby.

Nawet jeśli jesteście w związku, nadal musicie szanować przestrzeń drugiej osoby. Oznacza to, że należy dać sobie nawzajem czas na skupienie się na pracy i nie oczekiwać ani nie domagać się zbyt wiele czasu poza pracą.

4. Bądźcie ze sobą szczerzy.

Ważne jest, aby szczerze mówić sobie nawzajem o swoich celach i oczekiwaniach. W ten sposób można uniknąć konfliktów i upewnić się, że oboje jesteście po tej samej stronie.

Co robić, jeśli się nie uda

Jeśli Twój romans w miejscu pracy nie wypali, możesz zrobić kilka rzeczy.

1. Porozmawiaj z kolegą z pracy.

Ważne jest, aby porozmawiać ze współpracownikiem o tym, co poszło nie tak. Pomoże to wam obojgu zrozumieć, co się stało, a także pomoże wam wyjść z tego związku.

2. Zwróć się o pomoc do działu kadr.

Jeśli masz problemy z poradzeniem sobie z następstwami romansu w miejscu pracy, zwróć się o pomoc do działu kadr. Może on dostarczyć Ci zasobów i wsparcia, a także pomóc w rozwiązaniu konfliktu.

3. Przenieś się do innego działu.

Jeśli masz problemy ze współpracą ze swoim współpracownikiem, możesz rozważyć przeniesienie się do innego działu. Pomoże to uniknąć dalszych konfliktów, a także sprawi, że poczujesz się bardziej komfortowo w pracy.

4. Zrezygnuj z pracy.

Jeśli w pracy czujesz się niekomfortowo lub niebezpiecznie, możesz rozważyć odejście z pracy. Jest to ostateczność, ale może być najlepszym rozwiązaniem, jeśli nie uda się rozwiązać tej sytuacji.

Uwagi końcowe

Romanse w miejscu pracy mogą być świetnym sposobem na nawiązanie kontaktu z kimś, z kim pracujesz, ale mogą też być źródłem konfliktów. Gotowy na podjęcie ryzyka? Dobrze! Żyje się tylko raz. Ale bądź gotowy do działania na wypadek, gdyby sprawy przybrały zły obrót.

Powodzenia!

Inne artykuły na naszym Blogu